11.12.2013

My hair's a mess!

Ongelma:
Joka suuntiin leviävä pörröinen luonnonkihara.

Muistaako joku joskus mun ulisseen Sweet Vanityn puolella siitä että mun hiukset ei vaan kasva? Tai onko täällä muita kohtalotovereita?


Leikkasin tukan lyhyeksi joskus 2005. Siis ihan lyhyeksi, polkkaakin lyhyemmäksi ja siihen asti se oli ollut mun omaa väriä, semmosta punertavan kullanvaaleeta. Vuoden 2006 lopulla tukasta tuli kirkkaanpunanen ja vielä vuosien 2005-2006 vaihteessa musta. Vuoden 2006 aikana jumiuduin lopulta mustavalkoiseen lookiin.

Ylempi kuva on vuoden 2009 alusta. Hiuksista oli tullut taas piiiiitkät. Oikeastaan pisimmät ikinä!


Vuonna 2009 sain kuitenkin päähänpinttymän vaaleesta tukasta ja siitä se sitten lähti. Nuo ylemmät kuvat on kesältä 2009 ja blondauksesta huolimatta hiukset oli tosi pitkät.


Nää on sitten otettu syksyllä 2010 Ranskassa. Hiusten pituus alko lyheneen ittekseen, en ole siis leikannut tukkaani vuoden 2007 jälkeen. Kun huomasin, että hiukset oli lyhentyneet, aloin käyttää clip on -pidennyksiä. Nää kuvat on tosin ilman niitä. Muistan ku tuollon mun suurin huoli oli että hiukset on liian lyhyet. Hohhoijaa :D


Ja noin lyhyeksi ne sitten tippui, vaikka lopetin blondaamisenkin. Nää kuvat on toukokuulta 2011.


Ja oikeastaan vähän järkytyin kun huomasin tossa yks päivä kun tajusin miten pitkät näistä on tullu! Nää kuvat otin pari päivää sitten ja letti on suoristamattomanakin tosi pitkännäköinen. Aloin sit miettiä, että miten tähän pisteeseen on päästy tosta vuodesta 2011 ja kasasin tämmösen infopaketin mun hiustenhuollosta :')


Yksi syy voi olla Tangle Teezer, jonka hommasin tossa reilu vuosi sitten muistaakseni. Tangle Teezer on ihana, suosittelen hankkimaan. Oikeastaan ainoa ongelma tän mun paksun, luonnonkiharan leijonanharjan kans on se, että tolla saa harjata tosi kauan kun ei mee kerralla hiuksista läpi. Joudun siis harjaan hiukseni auki useassa osiossa.


Toinen syy hiusten pitkänä pysymiseen voi olla Cloud Ninen raudassa, jonka hankin vuosi takaperin. Tää reilun satasen investointi suoristusrautaan oikeasti kannattaa! Äkkiä roskiin kaikki markettien 20€ raudat ja tää käteen niin kyllä luistaa ja suoristus pysyy päässäkin monta päivää. Nyt oon tosin vähentäny suoristamista, koska oon löytäny hyvät hoitokeinot tähän tukkaan, jolloin sitä pystyy jopa sietämään suoristamattomana.


Haluaisin suunnata pienet aamenet tolle argan oil -hoitoaineelle. Löysin tän joskus tossa kesän lopussa ja oon tilannu tätä sen jälkeen Feeluniquesta isompia satseja kerralla. Toi yks purkki riittää mun kuontalolle parisen viikkoa. Shampoon vaihdoin Rennon biohajoavaan tervashampooseen, sillä oon alkanu vältteleen noita chemical shitstorm -shampoita, jotka on tungettu täyteen ties mitä aineita. Tää riittää myös pitämään tuskallisen päänahan kutinan (kiitos, leijonanharja) poissa.


Suoristamisen lisäksi oon lopettanu hiusteni värjäämisen. Töistä ostin tota Got2b:n Beach Babe -vaalennusainetta ja aivan ihana tuote on kyseessä! Tota suihkutetaan märkään tukkaan (ei joka pesun yhteydessä) ja kerralla se vaaleentaa 1/4-astetta. Mulle ei oo tullu näkyvää juurikasvua juuri lainkaan ja värikin alkaa olla ihana toffeinen. Latvoihin en suihkuta tota kovin usein.

Lämpösuojana föönin ja raudan kans on tällä hetkellä käytössä tuo Got2b:n Guardian Angel, joka on kyllä ajanut asiansa hyvin. Taidan kuitenkin vaihtaa merkkiä kun tuo loppuu.


Vaalennussuihkeen jälkeen föönaan hiukset ja harjaan ne Tangle Teezerillä samalla. Lopputulos on ihanan luonnollinen, joskus jopa suora, luonnonkihara. Goodbye pörröt ja muut inhottavuudet! Ja aikaa ja hiukset säästyy kun ei tarvi suoristella joka kerta. Nykyään oonkin suoristanu tukkaa lähinnä bileisiin ja esiintymisiin. Remingtonin leopardikuvioisen hiustenkuivaajan hankin muutama vuosi sitten ja kovasti oon tykännyt. Yleensä kuivaan isoimmalla teholla ja pienimmällä lämmöllä.


Tässä sitten loput tuotteet mitä tukkaani käytän. Got2b:n Rockin' It -kuivashampoo on hyvä perustuote, mutta sopii parhaiten vaaleisiin hiuksiin, sillä tää taittaa omaa väriä kylmempään suuntaan. Nää pullot kuitenkin tahtoo tyhjentyä ittestään, ja maailman paras kuivashampoo on edelleen Herbinan. Harmi kun sitä ei oo meillä ollut myynnissä hetkeen ja oon joutunu tyytyyn tohon Got2b:hin :D

Joskus suihkuttelen tukkaan kans tota Four Reasonsin Moisture Mistiä, joka on ihan ookoo hoitsikka ja ainakin ihanan helposti leviävä kun ei suihkua vain yhteen kohtaan päätä. Täytynee ottaa selvää josko jostain sais edullisesti argan oil suihkutettavaa hoitoainetta, semmonen vois olla hyvä tähän päähän.

Semmosia täällä, onkos muita leijonanharjapotilaita siellä ruudun toisella puolella? Miten te saatte tukkanne ojennukseen?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti