6.6.2014

MacBook is here

Blogi on viettänyt muutaman päivän tahatonta hiljaiseloa. Tää viikko on ollut todella raskas töissä ja fyysistä hommaa on ollu todella paljon sekä ylitöitä, ja toi meidän halli tuppaa kesäisin olemaan tuskallisen kuuma. 

Viikko sitten siirryin kans vihdoin omppukerhoon, koska tän talouden ainoa tietokone jonka saa avattua, alkaa olla siinä pisteessä ettei sillä voi tehdä enää mitään ilman että tekee mieli alkaa taiteilla jonkinnäköstä hirttosilmukkaa. No, avasin tän koneen nyt toisen kerran tälle viikolle koska on ollu vähän kiire. Osasin varautua siihen, että jotain komplikaatioita tulee olemaan siirtymässä Windowsista Maciin, mutta luulin et ongelmat ois suurimmaksi osaksi rajoittunu lähinnä siihen että kyseessä on mun eka kerta Macin kans touhuillessa.

Olin väärässä. Koneen käyttäminen on jo nyt toisella kertaa todella simppeliä, vaikka välillä mietinkin että miks tääkin on tehty näin eikä näin. Mutta tuskaa aiheuttaakin sit yllättäen tää Retina-näyttö, jonka piti olla nimenomaan se paras juttu tässä koneessa. En nimittäin saa mitään kuvanmuokkausohjelmaa toimiin tän kanssa. AUTTAKAAAAAA! Mitä mää teen? Gimp ei tue Retinaa ja Photari ei anna päivittää itseään, eikä missään kerrota mikä Photoshop-versio mulla pitää olla tälle Retinalle. AAARGH. Tää on nyt siis se ykkösongelma, ja joudutte siis katteleen ainakin hetken aika köyhästi muokattuja kuvia kun mikään ei toimi. Pienennettyä saan kyllä kuvat onneksi.

Toinen ongelma on mun ulkoinen kovalevy. Mun pitäis nimittäin vaihtaa ulkosen kovalevyn tallennusformaatti sekä antaa tälle koneelle täydet käyttöoikeudet ton ulkosen kans. No, ne käyttöoikeudet on mun vanhassa pöytäkoneessa... Plus että mikäli vaihdan sen tallennusformaatin, joudun formatoimaan koko levyn ja siinä menee samalla sitten ne kaikki tiedostot. Että jeejee. Aloin jo googlettaa uutta kovalevyä, koska toi vanha on myös ihan täynnä. Haluaisin kans jonkun verkkotallennusmahdollisuuden, mut Icloud tarjoaa vaan 5gb ja Google Drive 15gb, joka ei riitä yhtään mihinkään.

En halua edes tietää montako tuntia oon tässä nyt istunu, Googlettanu ja yrittäny ratkasta yhtä sun toista ongelmaa saamatta yhtään vastausta mihinkään. Ja oon aika mestari googlaamisessa, saan aina minkä tahansa selville hetkessä. Ja nyt tuli sit se seinä vastaan.

Mac-ihmiset, teidän apua kaivataan! Miten te ootte saanu Retinan pelaan ja onko tullu yllättäviä ongelmia vastaan? 

Ja kans kaikki muut, mihin te tallennatte tiedostonne, ja onko jotain suosituksia sen suhteen?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti