15.12.2013

Camera gear

Tämmösellä arsenaalilla täällä mennään :)



Runko on 3 vuotta sitten hankittu Canonin 500D. Oon haaveillu kylläkin Canonin 6D:stä siitä asti kun se julkaistiin, mut ainakaan vielä en oo saanu aikaseks päivittää uudempaan. Ihanan laadukas kännykkäkuva muuten tässä näin, mut kamerasta on kyllä vaikee muuten saada järkevää kuvaa :D

Putkia on tällä hetkellä käytössä neljä, joista jokainen sopis myös tohon täyskennoseen 6D:hen. Ton 40mm/2.8 -linssin hankin tossa joku aika sitten käytettynä ja oon kyllä tykännyt, näppärä vehje! 50mm/1.4:n hommasin tuossa puoltoista vuotta sitten ja siitäkin oon tykännyt, mutta haluaisin ehkä päivittää tän kyllä Sigman 30mm/1.4 tai 35mm/1.4 -putkeen. Tää 50-millinen on kroppikennolla usein aika ahdas ja pitkänä putkena käytän yleensä mielummin 85-millistä.

Vuosi sitten hankin kalustooni myös ton 85mm/1.8 -putken ja tykkään siitä hirveästi. Laatu on paljon parempi kuin tossa mun 50-millisessä, ja tää on mun uskollisin ystävä kun kuvailen keikoilla. Samyangin 14mm/2.8 manuaalilaajakulman hankin pari vuotta sitten ja se saattaa olla jopa mun lempparein objektiivi. Kuvanlaatu on vertaansa vailla ja putki myös tuntuu hyvältä ja tukevalta käteen. Tarkennus rullaa erittäin sujuvasti tässä yksilössä.

Semmosia täällä, uutta runkoa ja varmaa perusobjektiivia täällä siis kaipaillaan. Onko muilla samoja vermeitä? Mitkä kamerajutut teitä himottaa tällä hetkellä?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti