26.3.2014

Dreaming of travelling: my top 5

Mulla on ollut hirveä matkakuume jo pidemmän aikaa, ja tuli mieleen tämmönen postausidea. Eli tässä siis mun top 5 läähätykset matkustuksen suhteen (ei järjestyksessä):

Qatar: Doha













Doha on uusin läähätys mun listalla. En oikeen tiedä edes että miksi, mut se vaikuttaa sopivan eksoottiselta ja kauniilta paikalta. Myös todella mielenkiintoselta.

Dubai












Vähän samaa sarjaa on kans Dubai, niin överi mesta et pakko nähdä kerran elämässään. Tää on ollut mun listalla jo varmaan 5 vuotta.

Huippuvuoret








Tää on sit ehkä vähän yllättävä veto, mut oon halunnu Huippuvuorille todella pitkään. Longyearbyenissä järjestetään vuosittain helmikuussa Polar Jazz -festari, joka kiinnostelis todella vahvasti. Miinuksena korkea hintataso. Oon kans aina halunnu nähdä jääkarhuja ja valaita!

Kroatia: Split & Zagreb













Kroatia on heittämällä kaunein paikka, jossa oon käyny. Tiesin sen jo ennen sinne menemistä ja käsitys vaan vahvistui siellä vieraillessa vuonna 2010. En oikein tiedä mikä mua Kroatiassa viehättää, mut se on todella upea paikka, jonne haluan uudelleen. Oon käyny siis Dubrovnikissa ja haluaisin päästä myös Splittiin ja maan pääkaupunkiin Zagrebiin.

Karibia

Kuvat Googlen kuvahaulla. Teemana näyttää olevan kuvankauniit rantakaupungit.
Viimeisenä muttei todellakaan vähäisimpänä Karibia. Oon viimeset 10 vuotta halunnu Jamaikalle ja kuumotuslistalla on myös mm. Aruba, Curacao, Barbados ja useat pikkusaaret. Itse asiassa muutaman vuoden päästä oon pääsemässä elämäni reissulle kuukaudeks, mutta siitä lisää kun sen aika koittaa ;)

Oon poistunu viimeks Suomesta tasan vuosi sitten, kun oltiin orkesterin kans Tallinnassa (mun eka kerta Tallinnassa btw). Ja sitä ennen olin vuonna 2011 reilaamassa, joten on ihan ymmärrettävää että kaipuu reissuun on kova, varsinkin kun kuuntelee mun superreissaaja-tädin juttuja. Tyyppi käy vähintään 3x vuodessa ulkomailla ja on kyllä käynyt ihan joka paikassa.

Oikeestaan voisin lähtee ihan minne vaan, tosin Aasia mua ei hirveesti kiinnostele ja se on mun mielestä jotenkin todella klisee näistä matkakohteista. Varsinkaan Intiaan en lähtis kovin helposti. Hirveesti kiinnostais kans kierrellä jotain neverheard-pikkusaaria jossain Tyynellämerellä.

Näissä paikoissa oon jo tähän mennessä käynyt:

Kreikka (Samos, Kreeta, Rodos)
Gran Kanaria
Madeira
Nizza & Monaco
Malta
Ruotsi (Tukholma ja tietty Luleå ja Haparanda mut ei lasketa)
Lontoo (3x)
Bangkok & Hua Hin
Kroatia & Montenegro
Ranska (Lyon, vaihto)

Ja oon tehny kans kaks reilireissua:
2010: Ranska - Saksa - Hollanti - Italia
2011: Saksa - Hollanti - Ranska - Englanti

Lemppareita on ollu Bangkok ja Kroatia ja tietty Ranska (Pariisi, Lyon, Nizza) ja Amsterdam ja Monaco oli kans aika päräyttäviä. Tylsin on varmaan ollu Malta ja noi perus-Kreikat yms.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti