4.5.2014

Rockabilly sailor Minnie

Join tossa just neljä kuppia semmosta espressoa, jossa pysyy lusikka pystyssä. Luulis tänkin päivän lähtevän pikkuhiljaa käyntiin :D Päivän asun inspiraatio tuli taas ihan puun takaa, ja yllättäen tästä tuli heti yks mun tän vuoden lempiasuista. Farkkutakki ja tuo pilkullinen huivi roikkui eilen sievästi samassa naulassa, ja siinäpä se sitten olikin. En tiedä miks mut jostain kumpus hirveet rockabilly-vibat ja huivi ja takki sai kaverikseen ton Minni-mekon, jota ette nähny kokonaisuudessaan vappukuvissa.

Tästä puuttuu nyt vaan se musta tukka ja kirkkaanpunainen huulipuna. En omista yhtään huulipunaa ja musta tukkakin on mun kohdallani aika förbi. Mut ihan kivan yhdistelmän sain silti aikaseks, mulle kelpaa hyvin :) Huomasin muuten tänään, et toi mekkohan on tosi monikäyttöinen. Sen lisäks et se on oiva Minni-mekko, se sopii kans tommoseen rockabilly-tunnelmaan, ja se on myös kivan sailor-henkinen kesäks :)

Farkkutakki löytyi pari vuotta sitten joltain kirppikseltä Jyväskylästä, ja se on edelleen vähän vaiheessa kun en oo löytäny sopivaa kangasmerkkiä tohon selkään. Takin etupuolella on noi ihanat linnut, jotka ei nyt tietenkään näy näissä kuvissa yhyy. Muuten tota takkia koristaa Dead Kennedysin ja Ramonesin hihamerkit, jotka on roikkunu mun mukana varmaan lähemmäs 10 vuotta, kummallakin bändillä on ollu todella suuri merkitys mun elämässä. Niitit on kierrätetty poikkikuluneesta niittivyöstä. Kyllä sitä on noissa punk- ja hc-ympyröissäkin aikoinaan pyörinyt, miten semmonenkin asia on voinu niin täysin unohtua :D Mut joo, punk tulee aina oleen osa mua, ettette ihmettele miks mulla on tommonen takki :')

Ahdistus ja jännitys on tänään päivän sana, tuun niin oleen henkisellä lomalla aivot narikassa huomisen jälkeen. Aargh, tänään pitää saada jotain muuta ajateltavaa, ja sen takia ollaankin menossa Ikeaan hakeen paria juttua ja sen jälkeen leffaan käyttään viimeset joululahjaliput :) Mieli tekis ehkä käydä piipahtaan kans tossa kirppiksellä, mut oon kyllä tuhlannu jo ihan liikaa rahaa tässä kuussa.

Translation:

Last night I saw the scarf and the jacket hanging next to each other and that was enough inspiration for today's outfit. The two items reminded me of pretty rockabilly girls, and the dress was an obvious choice. Too bad my hair isn't black and I don't own bright red lipstick. The dress also has some of that sailor spirit, which I also realized today. So it can be worn with almost anything! Punk has been a part of me for such a long time, that's why I have the denim jacket with all the patches :)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti